Jdi na obsah Jdi na menu

Dovednosti dětí při nástupu do MŠ

 

Praktické dovednosti usnadňující přechod dítěte z rodiny do mateřské školy

  • Umím si umýt ruce
  • Samostatně používám ručník
  • Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny
  • Umím používat WC (nepoužívám nočník!)
  • Umím se vysmrkat, utřít si nos, používat papírové kapesníky
  • Aktivně hlásím své potřeby!
  • Nepoužívám v MŠ dudlík ani při usínání!
  • Sedím při jídle u stolu
  • Umím pít z hrnečku
  • Umím jíst sám/a lžící, ev. dětským příborem (nekrmte mě!)
  • Při obědě jím nejen polévku, ale i hlavní jídlo
  • Umím ukusovat z 1/2 krajíčku chleba (včetně kůrky nekrájet na dílky!)
  • Jsem zvyklý/á na pestré složení stravy
  • Zvládám déletrvající chůzi (nevozte mě všude autem nebo v kočárku!)
  • Umím manipulovat s předměty (stavění kostek)
  • Rád/a si kreslím, čmárám, svůj výtvor pojmenuji
  • Umím být chvíli sám/a bez svých blízkých
  • Přizpůsobím se novým podmínkám: pobytu ve větším
  • kolektivu, pobytu v novém prostředí, déletrvajícímu odloučení od blízkých, pobytu v rušnějším prostředí
  • Jsem rád/a s ostatními dětmi
  • Umím vyjádřit své potřeby a přání (poprosit, poděkovat, pozdravit)
  • Ukládám hračky či pracovní pomůcky na místo, které je k tomu určeno
  • Chovám se bezpečně v rámci svých rozumových schopností
  • Navazuji mluvní a oční kontakt při komunikaci
  • Orientuji se v jednoduchých pokynech, v krátkém vyprávění
  • Reprodukuji krátké písničky a říkanky, popíšu obrázek

 

.........a hlavně - nestrašte mě školkou.
Školka má být za odměnu, ne za trest!